כל האמת על הפקת סרטונים ויראליים

"אתם אנשי המקצוע!, תעשו מה שאתם רוצים רק שהוידאו יהיה ויראלי!"
אם היינו מקבלים שקל אחד על כל פעם ששמענו את המשפט הזה
– אולי לא היינו צריכים לכתוב את המאמר הזה 🙂

אז מה זה בעצם "סרטון ויראלי"?
למה כולם כל כך רוצים כזה?
והאם הוא בכלל רלוונטי למטרת העל של הוידאו שלכם?

המאמר הבא הולך לגלות לכם את כל האמת על הפקת סרטוני וידאו לקידום.
את כל האמת. גם אם לא תמיד נעים לשמוע אותה.

את ההחלטה לכתוב את המאמר הזה קיבלנו מהסיבה הפשוטה שבזמן האחרון יותר ויותר לקוחות שלנו מבקשים מאיתנו סרטון שיווקי אבל… "שיהיה ויראלי". רק אחרי שמחלקת התוכן והקריאייטיב שלנו מנסים לברר את

הצרכים והמטרה של בעל העסק באותו סרטון, כמעט תמיד התשובה שאנחנו מקבלים היא "לידים" או "לקוחות משלמים". וכאן אנחנו רוצים לעצור רגע ולנפץ מיתוס קטן – סרטון ויראלי לא יביא לכם לידים או לקוחות משלמים.

אז לפני שאנחנו נכנסים לעובי הקורה ומנפצים לכם את הפנטזיה של הסרטון הויראלי
הזה שאתם חולמים עליו, בואו נעשה קצת סדר.

מה זה בעצם סרטון ויראלי?

כמו במחלה ויראלית שמדביקה את כולנו בסופו של דבר, ההגדרה הרווחת ל"סרטון ויראלי" היא סרטון וידאו שמצליח בתקופת זמן קצרה מאוד יחסית ליצור באז ברשתות החברתיות ולצבור כמות גדולה מאוד של מעורבות (שיתופים, לייקים, תגובות), ובכך הוא הופך לכדור שלג ענקי שמונע בצורה "אורגנית" למשתמשים ברשתות החברתיות, או בערוצי מדיה אחרים.

סרטון ויראלי יכול להפוך להיות ויראלי מכמה סיבות:

  • הוא יכול להיות מאוד מצחיק

  • הוא יכול להעביר מסר חברתי או פוליטי


הוא יכול להציג דעה או שיתוף של חוויה טובה או אפילו רעה ("שיימינג").

למה אתם לא באמת צריכים סרטון "ויראלי"?

אז אחרי שהסברנו איך סרטון הופך להיות ויראלי,
הגיע הזמן להסביר למה סרטון ויראלי לא רלוונטי עבור הלקוחות שאתם מחפשים להביא לעסק שלכם.
הרצון לעשות סרטון ויראלי נובע מהטעות הקלאסית של תעדוף האמצעי על פני המטרה.
ברוב המקרים הפקת סרטון תדמיתי לעסקים כרוכה בתקציב גדול שמכיל תשלום לספקים, צלם, ציוד, עורכי וידאו וכו'.
אתם תשקיעו הרבה מאוד כספים עבור סרטון מאוד יפה, כשבסופו של דבר גם אם הצלחתם ליצור פוסט שגרף הרבה שיתופים וצפיות אורגניות – ככל הנראה לא יחכו לכם לקוחות בכניסה לבית העסק ביום שלמחרת.
כמו המחלה הויראלית שהזכרנו קודם, הפוסט או הסרטון הויראלי ברוב המקרים יישכח באותה המהירות בה הוא עלה לאוויר. יהיה סביבו הרבה באז, אבל כעבור כמה ימים אתם תשארו עם המחמאות על כמות השיתופים, ולא עם רשימה ענקית של לקוחות כמו שאתם חולמים.

ממומן? אורגני?

כשמפרסמים תוכן בפייסבוק, חשוב מאוד לקחת בחשבון שגם אם הפוסט שותף מאות פעמים, וקיבל אינספור לייקים ותגובות – עדיין אין הלימה באיכות הלידים והלקוחות כשמשווים את המספרים לפרסום הממומן של פייסבוק או גוגל.
כשאתם מפרסמים בצורה ממומנת, במיוחד בפרסום סרטוני וידאו שיווקיים, אתם יכולים לבחור בפינצטה בפני מי לחשוף את המודעות. אתם מבינים את ההיסטריה? במקום לחכות שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישמעו עליכם – אתם מגיעים עד למסך המחשב או הסמארטפון שלהם, נוקשים על הזכוכית ומסבים את תשומת הלב שלהם!
רוצים לשמוע עוד משהו? התשלום על זה יעמוד על עשרות שקלים בודדים עבור 1000 חשיפות! (צילום מסך של עלות נמוכה מתוך קמפיין שלנו). במילה אחת – טירוף.

אז מה עדיף לדעתכם:
שיתופים אורגנים של סרטון לקהל רנדומלי שסביר מאוד להניח שלא יפנה אליכם,
או להשקיע כמה עשרות שקלים בודדים ולחשוף בפני קהל היעד המסוים שלכם מסר בעל ערך
שיגרום לך להיתפס בעיניהם כמומחה?

התשובה היא קלה וברורה.

 

אז מה עושים עכשיו?

אחרי שהבנתם שלא כל כך כדאי לכוון לוידאו ויראלי,
נשאלת השאלה הבאה: איזה סוג וידאו בכל זאת יביא לקוחות לעסק שלי?

התשובה היא ברורה.
אין צורך להמציא את הגלגל ולנסות למצוא את הנוסחה לוידאו ויראלי.
כל מה שאתה צריך לעשות זה ליצור וידאו שיכיל בתוכו ערך מוסף ויעיל עבור קהל היעד שלך. ערך שתוכל לחשוף בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלך וברגע שהם יצפו בו – הם יבינו שככל הנראה אתה איש המקצוע שיוכל לפתור להם את הבעיה שהם מנסים לפתור כבר המון זמן, או המומחה ששווה להתייעץ איתו בעניין זה או אחר.
המטרה היא שתתפסו כמומחים. שלקוחות פוטנציאלים יתנו לכם את המיילים שלהם, ותוכלו לבנות קהילה קטנה סביבכם. והכי חשוב – יהיה לכם קמפיין שרץ באופן קבוע מבלי שאתם צריכים לעשות דבר, חוץ מלחזור אל מי שהשאיר פרטים.
אם התוכן שלכם יהיה מספיק חזק ויעיל, למרות שזו לא המטרה, הוידאו יכול להפוך להיות גם ויראלי.
ובמקרה הזה חשוב מאוד לזכור שכל אלו שישתפו את התוכן ויתלהבו מהסרטון – הם הנבחרים! הם קהל היעד שלך!

לסיכום

אם אתם רוצים לדעת איך גם אתם יכולים לעשות סרטון שישבור את תקרת הזכוכית של העסק שלכם,
לחצו על הקישור הזה, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם ובינתיים אתם מוזמנים לצפות בכמה דוגמאות של סרטונים שהפכו לויראלים.

דוגמאות של סרטונים ויראליים.

 

מודעהת סרטון ויראלי
35 תגובות, 29 שיתופים ו184 לייקים – מיותר לציין שהלקוחה קיבלה הרבה מאוד לידים

 

סרטון ויראלי בתחום השיפוצים
הסרטון של הלקוח הגיע ל מעל 26,000 משתמשים – גם במקרה הזה הקמפיין הביא הרבה עבודה ללקוח

 

סרטון ויראלי בתחום הברחת יונים
128 שיתופים ושימו לב איזה תגובה! לדברים כאלה יש ערך גדול מאוד!

 

וידיאו ויראלי בתחום הקונדיטוריה
ואווו – עם מספרים כאלה אי אפשר להתווכח

 

 

פנו אלינו עוד היום ותשעו צעד חשוב לשבירת תקרת הזכוכים שלכם

סגירת תפריט