You are currently viewing מה עדיף : מיתוג אישי או מיתוג עסקי?​

מה העניינים?

לפני כמה ימים נתי שלח לנו שאלה במייל:

===============

היי אמיר,

לאחרונה אני נתקל בשאלה שלא עוזבת אותי כיזם בתחילת דרכי.. בנושא המיתוג..

ואשמח לקבל תשובה לשאלה הזו שמבלבלת אותי..

בין מיתוג אישי למיתוג עסקי ואיך לשלב אותם בצורה נכונה.. בעסק/חברה הראשונה שלי..

מצד אחד הרבה מאוד מנטורים בחו"ל כמו גארי וונרצ'וק , גרנט קרדון, דן לוק, ועוד.. ממליצים על מיתוג אישי..

וכן למתג את השם האישי שלך כ"יועץ" כ"מומחה בתחום" ומצד שני אני יזם..

ואני לא רוצה להיות כלוא בעסק אחד כל החיים שלי ולקשור את השם שלי

למשהו ספציפי זה נראה לי משהו שיכול להגביל אותי לאפשרויות..

כמו לייצר חברה ולמכור אותה בהמשך..

ומצד שלישי אם אני נטו מיתוג עסקי..

הרבה יותר קשה לבלוט ולפרסם את עצמי ברשתות החברתיות

כמו אינסטגרם/פייסבוק/טוויטר/ או כל רשת חברתית כזו או אחרת

אז השאלה שלי היא מה באמת נכון לעשות במצב כזה..?

לעשות מיתוג אישי או עסקי..?

ואיך לעשות את זה בצורה נכונה בלי להיות מוגבל מבחינה עתידית לאקזיט

או ומבחינה עכשווית בפרסום ברשתות החברתיות.. ובקיצור מה תכלס נכון לעשות ?

תודה מראש ((:

==============

האמת?

אחלה שאלה ואני ממש זוכר

איך גם אני התחבטתי באותה סוגיה בדיוק

בתחילת דרכי.

 

אז אני שניה מחדד את השאלה…

 

נתי בעצם שואל מה עדיף:

מיתוג אישי – שהוא, נתי, בפרונט, או במילים אחרות, הוא בעצמו הפרזנטור של העסק שלו.

או

מיתוג "עסקי" – או ליתר דיוק, מיתוג של העסק עצמו.

כלומר, שהחברה/העסק בפרונט ולא נתי בעצמו,

ואם יש דמות בפרונט היא פרזנטור בלתי תלוי.

 

בואו נבחן כמה דוגמאות לשם המחשה:

טוני רובינס – מיתוג אישי.

אף אחד לא יודע מה שם החברה שלו והוא בעצמו לגמרי הפנים של העסק שלו.

נכון, יש לו עוד מנטורים תחתיו ועסקים נוספים, אבל אני מתייחס כרגע למיתוג העיקרי שלו.

יתרון: אנשים מגיעים במיוחד בשבילו ולמותג יש פנים אמיתיות. האופי המאוד ספציפי ואנרגטי שלו הופך גם לייחודיות של המותג, לבידול שלו ולקושי בתחרות מולו.

חסרון: המותג והמיתוג כל כך מושתתים על האופי המאוד מאוד ספציפי שלו ולכן כמעט בלתי אפשרי שהוא יפסיק לעבוד בעסק שלו, מבלי לספוג פגישה משמעותית.

אפשר להגיד שטוני רובינס הוא הנכס הכי גדול של החברה ושבלעדיו יהיה לה קשה להתקיים.

 

IBM – אלא אם אתם עמוק בפיננסים או הייטק,

כנראה שגם אם תקחו שעה לחשוב, 

לא יקפצו לכם לראש פנים למותג IBM, 

למרות שהוא אחד המותגים הכי מוכרים בעולם.

לכן זאת דוגמא מצויינת למיתוג של העסק עצמו.

אין כאן הזדהות עם אף אדם באופן אישי,

מה שהופך את החלפת התפקידים בעת הצורך

לעניין עסקי והרבה פחות מיתוגי.

אגב,

תכירו את ג'יני רומטי, המנכ"לית והיו"ר הנוכחית של IBM.

 

אפל – מצד אחד… מי לא מכיר את הלוגו הזה ואת שם החברה?

מצד שני… מי לא מכיר את סטיב ג'ובס?

וכמה התעסקות הייתה סביב השאלה מה יהיה הגורל של אפל אחרי ג'ובס.

תכלס יש כאן מקרה מיוחד של מיתוג כפול.

גם של החברה עצמה וגם של המנכ"ל המיתולוגי שלה.

זה די מעניין כי מצד אחד אפל היא אחד המותגים החזקים שקיימים היום בשוק

אבל גם המנכ"ל לשעבר ואחד המקימים שלה, הוא מותג בפני עצמו.

 

 

אז מה המסקנות?

העולם, מסתבר, גם הפעם, לא שחור או לבן.

זה לא אומר שאם המיתוג הוא סביב העסק, אני חייב להתחבא תמיד במושב האחורי או להפך.

אפשר לשלב, ובימינו? אפילו מומלץ.

הרי אף אחד לא רוצה לקבל מייל מ- IBM, אלא ממישהו מסויים ב-IBM.

בעידן הרשתות החברתיות, הטאץ' האישי הזה חשוב יותר מתמיד

ואפילו אם המיתוג הוא ברובו סביב העסק ולא מיתוג אישי,

עדיין מומלץ לשלב אלמנטים אישיים יותר כדי 

לחזק את ההזדהות עם המותג.

 

אפש לעשות את זה ע"י שליחת מיילים לרשימת התפוצה/ניוזלטר

מהשם של מנכ"ל החברה,

או אפילו מעובדים אחרים בחברה, בהתאם לתפקיד שלהם,

אבל תמיד לדאוג שגם שם החברה וגם הלוגו שלה מופיעים בכל המיילים

בלי יוצא מן הכלל ושהשייכות תהיה ברורה.

אפשר גם לשלב את השם שממנו נשלח המייל עם שם החברה.

לדוגמא:

מאת: רעות, ריינר תקשורת.

 

בנוסף,

חשוב לזכור שלא כל העסקים הם אותו הדבר 

וכמובן שגם לא כל בעלי העסקים הם אותו הדבר

ולכן יש לבחון כל מקרה באופן פרטני.

 

אם בעל העסק לדוגמא הוא כבר מותג בתחום,

הגיוני שאם הוא מקים חברה באותו התחום,

הוא גם יהיה הפרזנטור שלה.

 

אבל אם אני מחליט להקים מחר 

חברת אופנה, פחות קריטי שאהיה שם בפרונט 🙂

 

בשורה התחתונה-

אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו כעל נכסים של העסק/ים שלנו,

ולבחון כל פעם את התרומה של הנכס הזה עבור החברה

ובאיזה מקרה היתרונות עולים על החסרונות.

 

צריך גם לקחת בחשבון שאם אנחנו מתכננים לפעול בתחומים שונים

אם נהיה בפרונט של כל אחד מהם, 

זה פשוט יהיה סתם… מבלבל.

 

אז איך בחרת את המיתוג שלך?

אשמח לשמוע כאן במייל חוזר 🙂

 

רוצה גם לשאול אותנו שאלה?

כותבים לנו במייל חוזר ואולי נענה לך עליה במיילים הבאים שלנו.

 

הצלחה היא החלטה!

אמיר.

 

נ.ב.

אני מסכם לך בקצרה את כל הדברים שאסור לך לפספס:

1. קורס האונליין החדש שלנו "וידאו בדקה" – במבצע השקה 67 ₪ במקום 397 – פירוט מלא כאן – נותרו 33 

2. גישה מלאה לכל החיים לארסנל הקורסים שלנו – 45 ₪ * 12 במקום 4,741 – פירוט מלא כאן – עליית מחיר בקרוב.

3. שיחת אסטרטגיית וידאו + קופון 15% הנחה על כל הפקות הוידאו שלנו – לקבל הקופון ותאום השיחה שולחים מייל חוזר עם שם וטלפון – נותרו לנו 4 מקומות לשבוע הבא.